Home » Hlavní » TRÉNINK » 7 pravidel pro běh v horách

7 pravidel pro běh v horách

  1. Aklimatizujte se 

    Pokud se chystáte do hor typu Krkonoš, není to nezbytné. V takových Alpách je tělo nutné nejdříve nechat zvyknout na vyšší nadmořskou výšku. Minimálně první tři dny proto raději jen choďte, nebo alespoň výrazně snižte objem i intenzitu tréninku.

  2. Odhadněte síly

    Pokud patříte mezi pomalejší běžce, zvažte, jestli u chůze nezůstat. Když zvolíte svižné tempo, bude ve vyšší nadmořské výšce zátěž odpovídat běhu, zvýšíte svou základní vytrvalost a vyhnete se riziku přetrénování. Pokud se běhu nechcete vzdát, počítejte při plánování tras s tím, že stejná vzdálenost vám zabere minimálně o polovinu času více než na rovině.

  3. Zapomeňte na intervaly

    Vyšší nadmořské výšky jsou vhodné spíše pro objemový trénink. Dobří běžci v nich sice zařazují i intervaly nižší intenzity, pro hobíky by však znamenaly zbytečné riziko přetrénování.

  4. Vybavte se

    Hory jsou zrádné, proto ani na krátké běhy nevyrážejte jen tak. Vždy u sebe mějte mobil, mapu nebo GPS, lehkou větrovku, nějaké tekutiny, obinadlo a něco k zakousnutí. 

  5. Dejte o sobě vědět

    Před vyběhnutím vždy někomu oznamte plánovanou trasu a čas návratu, o případných změnách v průběhu informujte pomocí SMS.

  6. Bacha na slunce

    Na horách je zrádné, nezapomínejte proto na opalovací krém a čepici, nejlépe s ochranou zátylku. Před tílkem dejte přednost tričku.

  7. Regenerujte

    Po návratu domů si dopřejte několikadenní regeneraci.

Chcete číst dál?


%d blogerům se to líbí: