Home » HOMEPAGE » Série We Run motivuje k běhu po celém světě

Série We Run motivuje k běhu po celém světě

Série We Run motivuje k běhu po celém světě

Až začnete na Silvestra se sklenkou v ruce odpočítávat poslední hodiny roku 2014, v Madridu či Římě vyvrcholí pro tisícovky hobíků běžecký rok závodem We Run. Populární série se letos po celém světě zúčastnilo přes 200 tisíc lidí. 

We Run Prague nedávno získal od Českého atletického svazu ocenění „TOP Závod roku 2014“. Na start jeho čtvrtého ročníku se v srpnu postavilo 8 388 běžců. Ve žlutých tričkách s vlastními slogany na zádech tvořili zářivou řeku, která vlévala do ulic podvečerní Prahy obrovskou energii.

ZÁVODY WE RUN 2014
30. 8. We Run Prague
14. 9. We Run Moscow
28. 9. We Run Istanbul
5. 10. We Run Paris
12. 10. We Run Milan
26. 10. We Run Seoul
2. 11. Soweto Marathon
15. 11. We Run Monterrey
16. 11. We Run Guadalajara
16. 11. We Run Guatemala
22. 11. We Run Montevideo
29. 11. We Run Bangkok
30. 11. We Run Mexico City
6. 12. We Run Santiago
13. 12. We Run Jakarta
19. 12. We Run Dubai
31. 12. We Run Rome
31. 12. We Run Madrid
1. 2. We Run Kuala Lumpur

19 měst / 19 zážitků
Z české metropole pak série vyrazila přes Moskvu, Istanbul, Paříž a Milán na další kontinenty. Celkem se zastavila nebo ještě zastaví v 19 městech Evropy, Latinské Ameriky a Asie. Po Madridu a Římě se seriál uzavře 1. února v Kuala Lumpuru.

Všechny závody mají samozřejmě jednotný vizuál, logo „WE RUN XYZ“ se zkratkou hostujícího města i startovní tričko, díky němuž vypadá startovní pole jako fosforeskující had. Jen letos jej oblékne přes 200 tisíc běžců! (Zajímavostí je, že v Istanbulu se vydávala modrá startovní trička pro obyvatele asijské části města, žlutá pak pro účastníky z evropských čtvrtí).

Najít by se daly i další podobnosti – moderní hudba v zázemí, společný warm up, atletické hvězdy obstarávající startovní výstřel a především atmosféra a nadšení z běhu. Právě o ně jde nejvíc. Zážitek je na akcích We Run důležitější než pořadí ve výsledkové listině, proto i sama značka tvrdí, že se jedná spíš o běžecký happening než závod. Jasně, v cíli jsou připraveny stupně vítězů, běží se na čas a je možné vylepšit si osobák. Většina účastníků však přichází na start s jinými ambicemi.

„Budeme poslední, ale vůbec nám to nevadí. Přišly jsme si to užít,“ smály se dvě slečny v reportáži České televize před startem We Run Prague. „Když běžím se spoustou lidí, cítím takové souznění,“ povídala další účastníce. „Báječné! Kvůli téhle atmosféře běhám!“.

„Běžecký boom pokračuje. V jeho čele jsou mladí a rychlí běžci, pro které běh není jen sport, ale stal se pevnou součástí jejich životů,“ vysvětluje filozofii série We Run Adam Roth, marketingový viceprezident běžecké sekce Nike.

WE RUN DUBAI
Jak to vypadá, když se po širokých dubajských bulvárech prohánějí místo luxusních vozů běžci? Jak se běhá ve stínu nejvyšší budovy světa? Reportáž ze závodu We Run Dubai najdete v únorovém vydání RUNu.

Z Česka, kde se závod We Run Prague konal už čtyřikrát, jsou běžci zvyklí na desetikilometrovou trať. Pro začátečníky je dostatečně velkou výzvou, zkušenější běžce zase lákají krásné kulisy historického centra. Platí však, že co závod, to originál. V harmonogramu letos poprvé najdete několik půlmaratonů (Soul, Kuala Lumpur nebo Mexico City), v jihoafrickém Sowetu se běží dokonce maraton. V programu jsou ale také sedmikilometrové závody. Značka Nike zavedla běžce k nejvyšší budově světa Burdž Chalífa do Dubaje, k římskému Koloseu nebo třeba do barevných ulic thajského Bangkoku.

Rozběhat svět
„We Run ale není pouze jedna událost,“ říká Roth. „Je zároveň mostem mezi skutečným a digitálním světem Nike+, který propojuje komunitu nadšených sportovců po celém světě.“

WE RUN PRAGUE
O pražský závod je čím dál větší zájem, což jasně potvrzuje rostoucí počet účastníků.
2011: 5 291
2012: 6 591
2013: 8 088
2014: 8 388

Jen pro zajímavost – v roce 2013 naběhali uživatelé Nike+
258 milionů kilometrů, během osmi let pak 1,7 miliardy. Zaregistrováno už je přes 30 milionů běžců. Pro lepší představu: to je stejné, jako byste rozběhali víc lidí, než má Česko, Slovensko, Rakousko, Slovinsko a Chorvatsko dohromady obyvatel!

Bez ohledu na to, jakou běžeckou značku preferujete, nemůžete značce Nike upřít jednu věc – umí nadchnout pro běh. Otevírá bránu do běžeckého světa lidem, kteří se ještě nedávno vozili do prvního patra výtahem. Umí povaleče proměnit v běžce. Umí pozvat začátečníky do světa závodů.
Umí rozběhat celá města.

Text: Michal Včeliš / Foto: Nike


%d blogerům se to líbí: