Oblíbená trasa: U Kašperských Hor do Pekla i do Nebe

Druhou lesní pěšinou odbočíte vpravo do lesa. Po prudkém stoupání se dáte opět vpravo a doběhnete až k hájence Nebe (Himmelreich – 875 m n. m.), která je nejvýše položeným domem Kašperských Hor. Krátký odpočinek, který můžete využít pro občerstvení, zpříjemní nádherný výhled na šumavské vrcholy (Huťská hora, na obzoru Oblík a Jezerní hřbet nad Srním a za ním rozhledna Poledník).
Z Nebe pokračujete rychlejším během po vrstevnicové cestě, která vás přivede až k bývalé vojenské střelnici. Po asi 200metrovém prudkém stoupání dorazíte na vrchol kopce Ždanov (1065 m n. m.). Právě tady se nachází Peklo – dříve německý statek Höllhof. Přeběhnete louku a pokračujete po polní cestě vlevo směrem k hradu Kašperk. Z cesty můžete vidět Valy s Obřím hradem, který je nejvýše položenou pravěkou keltskou pevností na území ČR.
Po cestě rovněž minete několik bunkrů, které byly součástí vojenského opevnění budovaného v šumavském pohraničí v letech 1936–1938. Přeběhnete silnici III. třídy a pokračujete téměř v přímém směru po turistické značce (červená) až k okraji lesa. Odbočíte vlevo a lesní cestou prudce klesáte k osadě Kavrlík, kde se od 15. století těžilo zlato. Po několika stech metrech odbočíte vlevo a v dálce již vidíte první domky Kašperských Hor (Na Cikánce).

Kde se ubytovat a kde se najíst
Hledáte-li komfort přiměřený svému výkonu, zvolte Hotel Kašperk. Najdete ho na náměstí a nechybí v něm wi-fi připojení, krytý bazén s vodními masážemi, relaxační zátiší s pláží a pro děti je k dispozici herní koutek s vláčkem.
Pokud vám jde spíše o stylové šumavské ubytování, pak neváhejte a zvolte Rychtu na Račánku. Jedná se o rozlehlý penzion se zvoničkou, který vznikl kompletní rekonstrukcí a dostavbou z původní horské usedlosti – polosamoty. Výhodou je domácí kuchyně. Vždy alespoň jedna „hotovka“ a poctivá polévka (k dispozici je pochopitelně i klasický minutkový jídelníček). Večer si tak můžete vychutnat třeba „Hradní poklad“ (jste pod starobylým Kašperkem) a pro mlsné jazýčky a po předchozí domluvě je k dispozici i pečené selátko.

Proč jsou Kašperské Hory zajímavé?
Sídlo (původní název Reichenstein, Bergreichenstein) existovalo již na přelomu 13. a 14. století jako rozsáhlá hornická osada. V 15. století zde bylo více než 40 větších zlatodolů a řada štol. Zvláštní pozornost věnoval městu Karel IV., který k němu zbudoval obchodní silnici, Zlatou stezku. Dokladem panovníkovy přízně je i královský hrad Karlsberg – Kašperk (vznikl v letech 1356–1361). Kašperské Hory jsou dějištěm povídek Karla Klostermanna (1848–1923). Spisovatelův otec zde působil jako lékař a několik let byl i starostou.

Sněžilo? Nevadí!
V případě, že napadne sníh, nezoufejte a vezměte s sebou lyže. Nový skiareál se třemi vleky a tratěmi střední obtížnosti je v docházkové vzdálenosti „za humny“. K dispozici je pak i snowpark a lyžařská půjčovna. Jste-li naopak příznivcem běžek, čeká na vás téměř 30 km tratí napojených na známé trasy v šumavském areálu Zadov.