Recenze knihy Maratonské hledání pravdy

Recenze knihy Maratonské hledání pravdy

Běžecká příručka, jakou svět ještě neviděl. To není reklamní slogan, ale poctivý výrok, který prohlašuji o knize Maratonské hledání pravdy od Pavla Nováka. Ta vyjela z tiskárny v listopadu 2021, samotný text ale vznikl už o pět let dříve a po částech byl publikován na autorově blogu. Letošní knižní vydání je tak hlavně uceleným souhrnem osobitého pohledu na trénink i svět jednoho z nejlepších českých maratonců s osobním rekordem 2:17:11.

Pavel Novák nebyl nikdy profesionálním sportovcem (dodnes pracuje jako záchranář) a dokonce neměl po většinu doby ani trenéra. Naučil se však mistrně interpretovat “signály” svého těla a využít je pro (neukvapené) načasování tréninku či nastavení udržitelného tempa v závodě. Dokázal díky tomu dlouhodobě dosahovat vysoké výkonnosti (14 maratonů pod 2:20) a k osvojení těchto “mentálních technik” dnes inspiruje i své svěřence.

Maratonské hledání pravdy rozhodně není klasickou běžeckou příručkou s prefabrikovanými tréninkovými plány. “Pro mnoho tvrzení, které v této knize najdete, nemám žádné důkazy. (…)  Nehledejte v mé knize návody, jak být dobrý (…) Pokud chcete především výkony, pak je potřeba být velmi ostražitý a snažit se v sobě vystavět tuto cestu tak, aby vás jako osobnost nelimitovala či neničila,” podotýká Novák hned na úvod. Tréninkový proces i závodění by totiž podle něj měly vždy zůstat především tvořivou hru, protože jedině tak můžou člověku přinášet radost.

Tady si můžeš přečíst celou recenzi.

Samotnou knihu Maratonské hledání pravdy můžeš zakoupit zde: https://sport-tester.cz/product-category/run-magazine/knihy/