Přímý přenos z Jizerských hor do desítek zemí světa, elitní hvězdy běžeckého lyžování na startu v Bedřichově a další výrazný impuls pro prestiž českého sportu. To a mnohem více znamená účast slavné Jizerské 50 v seriálu Visma Ski Classics, která ještě před pár týdny nebyla vůbec jistá.
„Velmi jsme váhali podepsat novou smlouvu především z důvodu výrazně vzrůstajících finančních nároků. Jednání trvala více jak půl roku. Nakonec rozhodl přínos partnerství s uznávaným seriálem nejen pro Jizerskou 50, ale také pro Liberecký kraj a české lyžování. „Od roku 2020 bude Jizerská 50 nadále součástí seriálu, kde jsou ty největší a nejprestižnější závody světa,“ vysvětluje Marek Tesař z agentury RAUL, která je marketingovým partnerem Jizerské 50. „Být po boku legendárních závodů jako je Vasaloppet,Marcialonga, či Birkebeiner je pro prestiž a atraktivitu závodupro zahraniční závodníky klíčová“.
Finanční prostředky nyní budou zástupci závodu dávat dohromady za pomoci partnerů a dalších subjektů. „Často slýchám, že díky startovnému od závodníků a příspěvků partnerů, musíme zvládnout všechny tyto náklady pokrýt. To ovšem není pravda. Pořádání akce je v zimních podmínkách natolik náročné, že další náklady, které jsou spojené právě s účastí v seriálu Visma Ski Classics jsou mimo naše možnosti. I proto věřím, že nám s nimi pomohou další partneři a subjekty, které z účasti Jizerské v seriálu profitují,“ pokračuje Tesař.
A koho přesně má na mysli? „V této rovině spoléháme na podporu od Libereckého kraje, agentury Czech Tourism a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, kteří nás dlouhodobě podporují. Doufáme i v rozšíření podpory od města Liberce. Právě s nimi bychom se chtěli podílet na mezinárodním rozvoji závodu, protože věříme, že i pro ně je skvělou zprávou, že český sport a Jizerské hory budou vidět v pozitivním duchu v desítkách zemí,“ má jasno Tesař.
Navíc je tu ještě jeden výrazný argument, proč má smysl zvát do Jizerských hor závodníky z celého světa. Jak totiž vyplývá ze statistik, na Jizerskou 50 přijede 3 000 lidí ze zahraničí, kteří stráví v okolí závodu v průměru 2,8 dne. A to už je opravdu výrazný přínos nejen pro místní firmy a podnikatele, ale i municipality. „Ano, na to se právě snažíme poukazovat, protože příliv účastníků ze zahraničí, kteří zčásti jezdí právě díky Ski Classics, je přínosný pro všechny strany,“ uzavírá Tesař.