7. ročník běžeckého seriálu pro rodiny s dětmi Česká pojišťovna RunTour byl úspěšně zakončen víkendovým závodem v Pardubicích. Letošního ročníku se zúčastnilo přes 17.000 běžců v osmi městech po celé České republice. Pro Nadaci Leontinka se podařilo vybrat 1.400.000,- Kč. Hlavními novinkami pro příští sezonu jsou nový slogan „Je radost běžet“, trať na 3 km, prodloužení sezony seriálu, bližší propojení s městy a odměňování věrných běžců.
Letošní ročník Česká pojišťovna RunTour 2018 byl úspěšný v mnoha ohledech. Došlo k nárůstu počtu účastníků jednotlivých závodů, větší zájem byl oproti loňsku především ze strany dětí a jejich rodičů o dětské běhy. Důležitý podíl na tom má společnost Lidl, která se stará o zázemí dětských závodů, pro děti zajišťuje zábavnou zónu a dárky.
V Pardubicích byl slavnostně založen klub RunTour Grand masterů – věrných běžců, kteří od vzniku seriálu v roce 2011 zaběhli více než 50 závodů. Vzrostl také počet zlatých RunTour masterů, běžců, kteří se účastní všech závodů sezony, letos jich bylo 250. Po roce se závod vrátil i do průmyslové oblasti Dolních Vítkovic v Ostravě, kde se mohl pyšnit nepřekonatelnou atmosférou.
Díky úzkému poutu mezi RunTour a Nadací Leontinka, běhá každý rok více nevidomých běžců. I oni přispívají k tomu, že se každoročně vybere na konto Nadace více než jeden milion korun! V letošním roce se částka vyšplhala až na milion čtyři sta tisíc korun.
V roce 2019 zůstávají distance dlouhé 5 a 10 km s tím, že hlavním závodem se stává běh Nova Run 5 km. V Českých Budějovicích, Olomouci a Praze bude pro běžce nově připravena trať na 3 km, aby se do závodu mohli zapojit společně rodiče s dětmi.
„Když RunTour začínala, lidé raději běhali delší distanci a byla pro ně zajímavější, od vzniku závodu jsme se ale vyprofilovali na městský závod, který je spíše pro hobíky a začínající běžce a kratší distance je u nich oblíbenější, proto ji dáváme přednost a zařadili jsme nový rodinný běh“, vysvětluje Jan Dvořák, ředitel závodu.
U dětských závodů se délky trasy nemění, zůstávají běhy s Rákosníčkem na 500 a 1000 metrů.
Seriál se v sezoně 2019 poběží pod sloganem „Je radost běžet“, nahradí tak stávající „Má smysl běžet“. Důvodem změny je snaha organizátorů o ještě bližší propojení akce s běžci a oslovení účastníků, kteří s během začínají a chtějí překonat sebe sama.
„Pro nás jako generálního partnera je důležité, aby se seriál rozvíjel a nabízel závodníkům co nejlepší komfort a zábavu. Zároveň ale zůstal bezpečným. A toto RunTour splňuje na jedničku,“říká Radek Moc, zástupce generálního partnera České pojišťovny.
Nově se běžci mohou těšit na delší sezonu závodů, která začne již 30. března závodem v Českých Budějovicích a skončí 9. listopadu v Pardubicích. S tím souvisí i bližší propojení s městy, kde se závody konají. Závody probíhají v centrech měst, pořadatelé se snaží ukazovat jejich dominanty, ve spolupráci s místní samosprávou a soukromým sektorem připravovat pro běžce tipy na víkend, slevy na zábavu a ubytování. Na to je napojen i doprovodný program na závodech, jehož jsou součástí jsou dominantní osobnosti regionu.
Termíny závodů Česká pojišťovna RunTour 2019
ČESKÉ BUDĚJOVICE – 30.3.2019 (sezónu začínáme dřív než letos!)
ÚSTÍ NAD LABEM – 27.4.2019
BRNO – 11.5.2019
OSTRAVA – 8.6.2019
LIBEREC – 13.7.2019
OLOMOUC – 24.8.2019
PRAHA – 12.10.2019
PARDUBICE – 9.11.2019
Info o Česká Pojišťovna RunTour:
RunTour je největší a nejoblíbenější běžecký seriál pro hobíky, zkušené běžce i pro rodiny s dětmi. Na naše městské závody se běžci často a rádi vrací pro jejich přátelskou a pohodovou atmosféru, ale také pro unikátnost jednotlivých tratí. Proto nově používáme slogan „Je radost běžet“. Prostřednictvím seriálu se navíc v rámci charity pomáhá tam, kde je to potřeba.