Home » HOMEPAGE » Proč nechat trénink na večer?

Proč nechat trénink na večer?

Proč nechat trénink na večer?

Ačkoliv řada lidí nedá dopustit na své časné ranní výběhy, ukazuje se, že nejvyšší výkony je naše tělo schopné podávat v časných večerních hodinách. Alespoň podle studie publikované v časopise Applied Physiology, Nutrition and Metabolism.

Dobrovolníci během ní měli za úkol šlapat na stacionárním kole konstantní rychlostí do vyčerpání, a to buď ráno, mezi 6:30 a 9:30, nebo mezi 17:00 a 20:00.

Paradoxní je přitom fakt, že v odpoledních a večerních hodinách pracuje naše tělo nejméně efektivně – při vytrvalostních aktivitách spotřebovává více kyslíku i energie. Přesto však sportovci v tuto dobu vydrželi šlapat o 20 % déle než ráno.

Navíc u nich byla zaznamenána vyšší VO2 max (4 %), anaerobní kapacita (o 6 %) i vyšší maximální tepová frekvence. To vše způsobuje, že je v těchto hodinách vyšší nejen výkonnost, ale i účinnost tréninku, zvláště pak jeho intenzivnějších forem.

Text: Tomáš Kučera | Foto: Shutterstock

Chcete číst dál?